Corona-virus

Update 15-12-2020
Onze winkel is geopend. Vanaf vandaag vragen wij u, als aanvulling, tijdens de oogonderzoeken en bril afstellingen in onze winkel een mondkapje te dragen. Verder zijn en voor onze winkel geen wijzigingen.

Update 12-5-2020.
Naar aanleiding van de richtlijnen van het RIVM en het sectorplan optiek hebben wij onze openingstijden weer verruimd en kunnen we weer meer handelingen voor u verrichten.

De winkel is open* op dinsdag t/m vrijdag van 9:30 uur tot 17:30 uur en zaterdag van 9:30 tot 17:00. Klanten die niet in de risicogroep vallen, fit zijn en met inachtneming van onze richtlijnen verrichten wij weer op afspraak: Oogmetingen ** , contactlenscontroles en contactlensaanpassingen. Heeft u vragen? Bel ons gerust.

Turnhout Optiek 010-466 53 58
Optiek Pijnacker 015-369 34 67

Krijgt u ons niet gelijk te pakken? Vraag dan een terugbelverzoek aan via https://www.optiekpijnacker.nl/contact-formulier/
* Wij verrichten de handelingen die wij kunnen nav de RIVM richtlijnen en het sectorplan optiek.
**Lees meer over hoe een oogmeting en brilverkoop verloopt hier.

Bereikbaarheid per e-mail:
De email boxen werkplaats@turnhoutoptiek.nl en info@optiekpijnacker.nl worden dagelijks bijgewerkt.

Contactlens bestellingen:
Voor de contactlensbestellingen is er een lensbestelformulier gemaakt https://www.optiekpijnacker.nl/bestellingen/. Hier kunt u aangeven wat u wilt bestellen. Alle bestellingen worden bij u thuis bezorgt, desgewenst met vloeistof.

Lyric vervangingen:
Voor Lyric vervangingen moet ik per klant bekijken wat haalbaar is. Vraag om een terugbelverzoek via https://www.optiekpijnacker.nl/contact-formulier/ als uw lyric ermee is gestopt. Preventieve vervangingen worden niet verricht.

Bril bestelling:
Mocht u een bril bij ons in bestelling hebben dan gaat alles op de achtergrond gewoon door.

Hoortoestel aanpas trajecten:
De aanpastrajecten die nu lopen zullen aankomende week telefonisch bericht worden hoe we deze het beste kunnen voortzetten. Mocht u hierover vragen hebben kan dit door middel van een terugbelverzoek via https://www.optiekpijnacker.nl/contact-formulier/.

Noodzakelijke zorg:

  • Een kapotte bril of glas, zodanig dat het dragen van de bril niet meer mogelijk is. Het verstellen omdat een bril niet helemaal lekker zit valt hier niet onder.
  • Een kwijt geraakte bril, zonder reserve bril om tijdelijk te dragen.
  • Kapotte of kwijt geraakte lenzen en geen lenzen meer op voorraad.
    (bestel ze via het lenzen formulier of vraag een terugbel verzoek aan)
  • Uw contactlens vloeistof is op.
    (bestel ze via het lenzen formulier of vraag een terugbel verzoek aan)
  • Uw hoortoestel is kapot en u heeft zelf alle handelingen qua onderhoud verricht. (filters vervangen en een nieuwe batterij geprobeerd). Er word telefonisch of per mail een afspraak gemaakt wanneer u het hoortoestel kunt langs brengen. U kunt het hoortoestel afgeven. Indien ik het kan repareren word er contact opgenomen wanneer u het kunt komen ophalen.

Update, 20-3-2020. Wegens de uitbraak van het corona-virus in Nederland en de daardoor aangescherpte maatregelen willen wij dit bericht met u delen. De gezondheid van u als klant en die van onze medewerkers staat bij ons altijd voorop. Wij volgende de berichtgeving en richtlijnen van het RIVM daarom ook nauwlettend op.

Wij verwelkomen u graag bij ons in de winkel, maar zullen u voorlopig groeten zonder daarbij een hand te geven. Wij treffen in onze winkel alle mogelijke hygiënische maatregelen om verdere verspreiding van het virus tegen te gaan.

In concrete zin houdt dat ook in dat wij vanaf maandag 16-03 GEEN lenscontroles, lensaanpassingen, lens inzet instructies, hoortoestel controles, hoortoestel aanpassingen of oogdrukmetingen meer uit zullen voeren. De mensen die wij hebben afgebeld benaderen wij op het moment dat de mogelijkheid zich voordoet om dit wel weer te gaan uitvoeren.

Voor een oogmeting kunt u wel bij ons terecht. In beide winkels, Optiek Pijnacker en Turnhout Optiek houden wij één oogmeetruimte open. Onze apparatuur word voor en na iedere meting altijd zorgvuldig schoongemaakt.

Het uitzoeken van het montuur voor uw nieuwe bril zal zittend aan de verkoop tafel geschieden. De verkoop medewerker zal voor u de monturen selecteren. De monturen die het niet zijn geworden zullen wij voordat ze terug in de winkel hangen eerst ontsmetten.

Voor contactlens dragers bieden wij de mogelijkheid om de lenzen voor het komende halfjaar aan de balie op te komen halen met bijbehorende vloeistof. Bent u niet in de gelegenheid om om uw lenzen af te halen? Dan kunnen wij deze naar u thuis sturen. U kunt op een later moment de vloeistof afhalen.

Uw lenzen kunt u telefonisch of per e-mail bestellen. Voor Turnhout Optiek via werkplaats@turnhoutoptiek.nl of 010-466 53 58 en voor Optiek Pijnacker via info@optiekpijnacker.nl of 015-369 34 67.

Bril en hoortoestel reparaties die normaal ter plekke worden verricht zullen nu wellicht langer duren. Dit in verband met aangescherpte hygiëne protocollen. De medewerkers zullen een bakje neerzetten waar u de bril of het hoortoestel in kunt leggen. Daarna wordt de bril of het hoortoestel schoongemaakt en kan er worden gekeken wat we voor u kunnen betekenen. Neem daarom altijd uw reserve bril mee.

Als u niet geheel fit bent, vragen wij u het bezoek aan de winkel uit te stellen tot u zich helemaal beter voelt. Als u vragen heeft die wij eventueel telefonisch al kunnen beantwoorden, bel gerust.

Wij hopen op uw begrip voor het bovenstaande. Alleen samen met u kunnen we verspreiding van het virus zo snel mogelijk tegen gaan zonder onze winkels te hoeven sluiten.

Houdt onze website en Facebook in de gaten om op de hoogte te blijven van de laatste stand van zaken.

Tot ziens, en horens, Team Optiek Pijnacker en Team Turnhout Optiek.